Twitter Facebook Feed

rindukan...

....tiber2 aku rase aku telah kehilangan satu benda yang amat bermakna bagi diriku,
aku hilng gelak tawa, aku hilang keceriaan, aku hilang keyakinan, aku hilng ketabahan, aku hilng senyuman ikhlas, aku hilang sikap penyanyang, aku hilng segaler perasaan yang dulunyer milk abadi diriku...
kini, yang timbul sikap hipokrit, kepura-puraan...
~liar~

aku menipu, menipu diri sendiri
tiap perkara yang dilakukan bukanlah diriku relakan
aku umpama kelapa yang dibawa air..
ikut arah laluan air..
jika ke kiri. ke kirilah aku, jika ke kanan, ke kananlah..
tidak mampu untuk membuat pilihan ke mana arah tuju...
atau aku bagaikan lalang?..
mengikut arah angin, selatan, utara, timur dan barat...
aku teringin untuk menjadi air hujan...
tiap titsan air, mampu menghidupkan alam ciptaan Allah
jatuh di mana shaja, pasti ada yang menyambutnya
mampu membuat kputusan sendiri
untuk turun ke bumi atau menjalani proses kondensasi
alanglah seronoknya, jika aku mampu menjadi ikan air tawar yang berada di tengah lautan yang masin..
rasenyer tidak berubah, fizikalnya juga tidak berubah...
~still~

setiap masalah, ku pendam jauh di dasar hati
supaya tiada siapa yang akan mengetahui
kata-kataku bukalah apa yang sebenarnya ku maksudkan
ku nampak relaks, tetapi hatiku break...
hanya ak yang mndgr pecahnya hatiku
hanya aku yang merasa lilihan hempedu di hatiku
pahit, tersangat pahit...
namun, tiada siapa yang mahu mencntumkan
tiada siapa yang mahu membersihkan
~its hurt~

malu, aku malu untuk berkongsi
krana ku tahu ceritaku bagai angin lalu
mungkin ceritaku mengundang rasa meluah di jiwamu
oleh itu, tidak perlulah kamu mendengar critaku..
anggaplah ia tidak pernah berlaku...
~shame~

sahabat, aku rindukanmu..
tersangt rindu...
jarang ku luahkan perasaan rinduku pada mu..
tapi kuingin kau tahu, aku amat rindukanmu...
~friends~

ku teringat, kenangan kiter bersama dahulu..
gelak tawa, gurau senda, usik mengusik..
sentiasa ada antara kita...
kita tidk pernah mengasingkan dan berasa terasing...
~gap~

kini..aku kehilngan semua rasa dan perasaan yang amat aku sayangkan...
aku membunuh jiwaku sendiri kerana aku sendiri yangmengasingkn diriku..
aku tidak mampu menjadi seperti dlu...
berada dalam khidupan baru tidak bermakna aku maju...
aku rindukan..rindukan perasaan ku dahulu....
~missing~
Facebook
Twitter
Yahoo
Feed

0 comments: