Twitter Facebook Feed

KISAH ABANG

Assalamualaikum dan selamat sejahtera diucapkan kepada semua.

Skema pulak rasanya ayat-ayat di atas. Malam ini seperti malam semalam jugak. Kami anak beranak kena tido kat sekolah yang ada penempatan banjir. Dah tak ada sukarelawan yang rela nak menolong kan, so dengan rela dalam paksanya kami sekeluarga pon punggah lah toto, bantal, selimut dan telekong untuk tidor kat dalam pejabat bilik gerakan banjir ni.

Sekarang ni aku ngah khusyuk dengar ceriter merepek dari abang2 JPAM yang sekali berkawal kat sinie. Memang giler lah diorang nie. Macam-macam benda diajak berborak. Dari satu tajuk pada tajuk yang lain. Tapi yang xboleh blahnya, diorang nie panggil mak kau ummi, mak, ibu, mam dan sebagainya. Ada ke patut, xpepasal aku dapat abang angkat ramai dalam dua hari nie. Dahlah abang2 semua, bukan lah kakak2. Takdak feel langsung..Hehehehe. Tipu jek perasaan dek feel langsung tue. Tetiber terfikir, kan best kalau aku ni ada abang yang sah,(yang angkat2 tue xmasuk senarai okay) dapat alah aku mengadu nasib kat dia, [astu dapatlah aku diback up kalau ada apa2 asalah.

Kalau time skola dulu memang akan kerek lah seseorang biler kakak2 senior tanya, awak nie adik bla bla bla eh?.Awak ada abang kat sini?.Eh,muka awat seiras lah dengan bla bla bla, adek dia eh?.Memang akan kompemlah budak tue akan jadi fofular sebentar. Tak kisahlah sapa pown abang dia, akan dikenali jugak mereka nie. Bukan takat kakak2 senior abang2 senior pon sama. Konon nak usha2 adek kawan dye. Ciss, hampes betoi. Konon market lah tue. (Adakah unsur jeles sudah merajai diri sendiri?...kuikuikui). Tapi memang itulah hakikat kalau ada seorang abang kan?.Kompem lah akak2 nie akan mengendeng nak tanya pasal abang lah, tak pon jadi adik angkat ker. Yang tak boleh blah nya, siap cover2 tue depan adek2 kepada abang2 mereka. Eiiiuuwww. (Jeles lagi?). Aku yang takdek abang nie?, macam biasa lah, kakak2 yang tak berminat dengan abang2 jek lah yang akan menegur. Pe2 pown orait jugaklah tue, takdeklah banyak benda aku nak jawab pasal 'abang' aku. Kita bangun dan jatuh atas diri sendiri, bukan sebab abang, kan?

Apa rumusan?.
Entah
Blur.....

Daa...adios...salam..
Facebook
Twitter
Yahoo
Feed

1 comments:

aien said...

ak ada 5 org abang. tapi semua tak fofular.. keh3.. biasa org tye aku psl akak2 aku jer.. hehe