Twitter Facebook Feed

SABAR JELAH


-ASSALAMUALAIKUM-

Burrrppppp!!!!..Alhamdulillah...~Hehehehehehehe~. Perutku sudah penuh dengan itu pelbagai makanan yang tersedia pada hari ini. Memandangkan arienie arie cuti tuk Madam Mak n Encik Abah, so banyak r juadah nk dimasak n dimakan. Pepagi tadi ag Madam Mak tetiber teringin beno nk mkn mee kari. Ingatkan nk tunggu sampai Miss Kakak balik selasa nie, tapi dek sebab dah terkecur sangat air liur nk mkan mee kari, Madam Mak xkire gak, beliau terus p pasar n beli bahan2 nk wat mee kari. Memang mantoooppp wa cakap lu. ~Perghhh~ xdek saper leh tandingi kesedapan mee kari Madam Mak. Memang terangkat r. THUMPS UP!!. Ngah syok2 menghayati mee kari tue, ader r terkuar balik citer sal owg yang suker berdengki nie. Adoyai, mmg wat bengangzzzzz sikit r. Tapi itu citer lamer n aku pown xdek r berminat sgt nk amik port, just sekali angin lalu jek.

pemandangan dari IB..YEYEH

Pelik kan manusia nie. Law ader owg yang tak berjayer n gagal, dikutuknya, law ader yang berjayer n cemerlang pown nk gak dikutuknya. Adoyai.Manusia manusia. Sabao jek lah. Tue lah yang jadi kat aku. Nak kater kener kutuk terlampau tue, idak lah. Cumer mereka2 nie mempertikaikan keberjayaan aku. Huhuhu, pasan sudah mari. Ea lah, mmg r result spm aku xdek r straight A, tapi aku still leh bangga r gak kan. Kirenyer pas dapat result spm, belaker2 semangat r nk mohon maner2 tempat tuk sambong blaja. Nak dipendekkan citer, dpat r masuk satu universiti nie, seminggu duk saner Alhamdulilah dapat tawaran yang len lak. Iaitu dapat tawaran masuk Institut Perguruan Bahasa kat kole lumpor nie. ~dimana tempat aku menuntuk ilmu skunk nie~. Sebelom dapat masuk IPG nie, mmg wajib r duduk 1 ujian n temuduga. Aku pown as manusia bese yang xdek kuasa pown p lah interview sana. Mmg kaw2 ar aku bagi waktu temuduga 2. Nk diterime masuk punyer pasaal kan, xkan r nk wat cikai2. First time aku rase yang kali nie aku wat betol2. Law x, selalunyer aku mesti nk follow kawan2 aku yang len. Memandangkan yang aku keseorangan, n berkat doa Madam Mak n Encik Abah, aku bertekad nk wat yang terbek. Giler cuak ko waktu temuduga 2. Mmg rase nk berpeloh tapi tak kuar r lak, sebab aircond manyak sejuk ko. ~Rasenyer cm melalaut r lak~Okeh2 sambung pe masalah yg buat aku cm geram jek.

Ginie citernyer, pas aku dapat masuk saner, ader r terdengar sikit2 owg ngumpat pasal aku ni ha. Ader ke patut, dyeowunk cakap aku nie dapat masuk IPG sebab bapak sedare aku tolong. Hello!!Excuse Me!! Tolonglah!! Aku xpernah mintak pown pertolongan sesaper okeh selaen daripada Tuhan aku iaitu ALLAH. Bleh tue dyeowunk cakap cmtue. Xsangka eh ader owg yang anggap aku cmtue. Mmg r bapa sedare aku 2 owg yang ader pangkat tinggi tpi maap lah ea, aku xpernah nk amik kesempatan cmtue. Dan bapa sedare aku 2 bukanlah owg yg suker wat kejer cmtue. Beliau jenis yang amanah, n prinsip beliau adalah cuba dengan usaha sendiri. Aku dah paham per prinsip dye, n aku pown xdek terlintas langsung nk gunerkan dye okeh. Mmg pelik r dyeowunk nie. Maybe law dyeowunk ader kabel, kompem akan guner kan?. Sebab tue r dyeowunk ader pikir cmtue. ~Ops!!!...jager mulut!!!...maap lah ea. Cool tot, cool bebeh.

Okeh lah, xmoh r rumus cm2, nt laen lak jadienyer. Per2 pown yg kowunk pikir, au pernah eh nk wat cmtue. Penat lelah aku tulis karangan, penat lelah aku jawab soalan, penat lelah aku senyum. tue sumer atas usaha aku sendiri n aku taw aku akan dapat habuan yang baek law aku guner usaha sendiri. Okeh!!!
K lah....daaaaaa

-Tot Harun-
Facebook
Twitter
Yahoo
Feed

2 comments:

aien said...

rilex ar tot.. aku pun nk masuk ib mcm2 org kata.. pakai kabel la.. org tolong la.. ape lah.. and org kmpung pun pndang rendah kt aku.. diorg ckp.. owh. masuk mktb je ke? xleh masuk u ke?? haisshh...

mcm xtau pape je la diorg nie. haha.. opsss... terpanjang lak komen.. hehe

Masitah Harun said...

2lah ain, manusia nie kan, sumer jenis yg puas atie kat owg len...mmg kener sabar jek...aduss