Twitter Facebook Feed

Perempuan tak complicated

Assalamualaikum semua..

Selalu kita semua dengar perihal perampuan yang putus cinta, perempuan yang tak dapat menerima hakikat dia ditinggalkan, perempuan yang bunuh diri keran tidak tahan menangnggung kecewa, perempuan yang mengalami tekanan jiwa akibat terlampau tertekan. Jarang kita akan demgar perihal lelaki yang mengalami semua masalah ini. Bukanlan tiada, tapi jarang.

air mata perempuan yang bisa cairkan lelaki

Perempuan ini lemah sangat ke?. Atau lelaki memang seorang yang kuat hinggakan mampu utnuk menyembunyikan perasaan sendiri. Atau mungkin keran ego lelaki yang sukar untuk mengaku dan ekspresikan emosi bahawa mereka sedang kecewa.

Perempuan memang selalu dikaitkan dengan perkataan lemah. Memang. Memang perempuan itu lemah tetapi lemah perempaun berbentuk fizikal tetapi dari segi emosi dan perasaan, perempuan itu lebih kuat daripada lelaki. Kerana wanita merupakan suatu ciptaan Tuhan yang amat unik. Ataupun lelaki suka menggelarkan sebagai complicated.

Perempuan memang sukar dibaca tetapi apabila kamu (lelaki) belajar untuk mengeja dan mahir dalam membaca sifat seorang perempuan, sebenarnya tidaklah complicated mana. Kadang-kadang lelaki ni suka menggunakan alasan perempuan itu complicated sedangkan mereka ini tidak mahu langsung untuk memahami dan mempelajari apa yang ada pada seorang perempuan itu.

tiada alasan nak faham perempuan

Senang cakaplah, lelaki nie sebenarnya malas nak memahami wanita. Yang dia taw, pompuan harus memahami lelaki. Kalau korang nak pompuan memahami korang, korang pon kena lah memhami kami. Janganlah mudah sangat nak hukum pompuan dengan alasan complicated. Cet.

End ...

Facebook
Twitter
Yahoo
Feed

2 comments:

Anonymous said...

yup btoi 2 ak stuju...due2 kne saling fham memahami bru la btol...rendahkan ego 2 y penting

Masitah Harun said...

taw xper...memasing selalu merasalkan yg diro sendiri tue bentol, susah sangat nk ngaku kesalahan sendiri..