Twitter Facebook Feed

MAAF KAWAN

Assalamualaikum..

sunyi jek rase kat cini
tpi sunyi ngan sore manusia jek r
sore mesin wat bangunan still xsenyap2 ag
dari pagi sampai ke pagi asyik gerak jek
nasib bek gak ader mesin bising2 tue
law x mmg sunyi tahap nk mati r hostel nie
lagi aku seram...
huhuhuhuhu

member2 sumer dah kuar p genting
tinggal bper owg jek kat floor nie
bestnyer dyeowunk p
tpi aku xnyesal pown xp
coz mmg atie aku xdek nk p sana
lom masee ag kowt
nt2 r bru p sana
leh kan kawan2?..

tetiber jek aku terpikir
idup aku nie cm bosan jek
xdek pe yg best
yg bleh dikongsi
yg bleh dirai
sumer hambar
sumer jalan citer yg sama
nk ader jalan citer yg len
tpi sush nk wujud pulak
cmner ek?

sejak akhir2 nie
aku realizae dhat aku sering jauhkan diri dari owg len
law owg ajak p maner2, msti aku reject
aku ngelak tuk join sama
cm2 alasan aku bgi
sehinggakan aku sedar yg aku wat owg terasa
tapi aku xmmpu nk ucap maaf
sebab ego ker?
sebab aper sebenarnya?
entahlah

mungkinkah aku xmahu berseronok?
mungkinkah aku xsuker bersaing?
mungkinkah aku x minat bersosial?
mungkinkah aku x layak berkawan?
mungkinkah aku xtaw per yg aku nk?
atau
aku xmahu mereka rasa senang dan gembira apabila berkawan denganku

maaf kawan2
kadang2 aku akn bersikap pelik
pelik yg membuatkan aku sendiri sakit
aku xmahu kamoo sumer sayang aku
kerana aku takut untuk menyayangi kamoo lebih
aku takut 1 hari nt kamu atau aku tiada
ia memberi impak terbesar dalam idup kita
aku takut

maaf kawan2
kadang2 aku mmg sengaja membuatkan kowunk membenci aku
buatkan kowunk sakit atie denganku
aku sendiri tidak pasti kenapa
aku sendiri masih mencari jawapannya
mungkinkah kerana aku rasa aku tidak layak berkawan dengan kamoo sumer
kerana kamu sumer mmg kawan yg paling baik
tpi aku ialah kawan yg paling xpandai menghargai kamu sumer
aku xmmpu mmeberikan rasa yg kowunk curahkan pada aku

maaf kawan2
sebenarnya rasa sayang aku pada kamu sumer mmg wujud
tpi aku takut untuk tunjukkannnya
aku takut kawan2
takut rasa sayang i2 memakan diri sendiri
takut ia akan membuatkan aku derita
aku taw kowunk bukan sahabat yg akan membuat sahabat laen derita
tpi aku takut aku yg akan membuat kamoo semua begitu

aku sememangnya memerlukan bantuan kamoo sumer
tpi aku xmmpu untuk berkongsi dengan kamoo
kerana kutidak mahu kamu terbeban dengan sikap ku yg pelik ini
bukn tidak mahu mencuba
namun tiap kali aku mencuba
aku rasa laen
aku rase jauh n terasing
~maaf kawan2~
andai diri ini selalu membebankan kamoo sumer
aku sedar diri ku silap kerana melayan sikap pelik ini
aku cuba kawan2
aku akan cuba untuk tidak menyakiti hati kamoo sumer lagi
tpi berilah aku mase n peluang
fahamilah diri aku
kerana aku tidak mampu untuk membuatkan kamoo faham diri aku


MAAF

-aku punyer LIFE-
Facebook
Twitter
Yahoo
Feed

0 comments: