Twitter Facebook Feed

PROSES BANCUH AIR



Assalamualaikum....

Kalau dikira kira, dah 4 kali masak air guner heater. Pas dah masak air satu trip letak pulak dalam jug pastue nak disejukkan. Then masak lagi air untuk trip yang seterusnya. Ngulang2 jek trip air tue. Kalau ikut formula lah kan:


Heater + air xmasak = masak dalam 5 minit

jug + air dah masak = sejukkan dalam 15-20 minit

multi purpose water dispenser

proses membancuh air(malam sikit)

Rutin nie akan sentiasa berulang bila menjelang hari Isnin dan Rabu pada tiap-tiap minggu. Nak taw kenapa hanya isnin n rabu sahaja?.Ini sebab aku ditugaskan untuk menjadi ajk makanan n minuman tuk persatuan silat, so tiap kali ada latihan malam tue, petang2 lagi aku dah kener prepare tuk masak air. Sebenarnya pengerusi suh aku wat jadual saper yang kener bancuh air tiap kali ada latihan silat, tapi memandangkan aku nie amat pemalas nak buat jadual, so dengan rela hatinya aku offer tuk jadi tukang bancuh air. Actuall,y nak buat air tak susah, just nk ngangkat jek yang susah. Berat woo, campur sekali ngn air batu nanti, lagi r berganda beratnya. Namun begitu, ceewwaah aku akan menggunkan kuasa veto ku untuk mengerahkan hero2 silat yang akan terjumpa di tengah jalan untuk menjadi sukarelawan pengangkat air ke gelanggang silat. Takkan tengok jek kan awex angkat air, mesti r kener tunjuk macho sikit. Awex nie dahlah kecik, tgok tong air tue lagi beso daripda dia. Kecian2 lah.


tukang bancuh air

Air yang dijerang pown dah masak, so, mulerlah tugas balik ea.

Daaa..adios...salam....

p/s: nak buat air aper eh malam nie?..sirap selasih???...

Facebook
Twitter
Yahoo
Feed

2 comments:

...Aku tEtAp Aku..... said...

nk cop tot wt mjlis kawin aku nt ley..ngee..tkg masak air...he

Masitah Harun said...

bleh2...upah triple ea...